Późne programy telewizyjne są wyłączane, ponieważ scenarzyści strajkują, domagając się lepszych zarobków

NOWY JORK (AP) – Pierwszy strajk w Hollywood od 15 lat rozpoczął się we wtorek, gdy presja ekonomiczna związana z erą transmisji strumieniowej skłoniła zrzeszonych w związkach pisarzy telewizyjnych i filmowych do strajku o lepsze wynagrodzenie poza głównymi studiami, które już dominują w większości nocnych programów. Ponowna transmisja.

„Bez umów, bez treści!” Członkowie Gildii Amerykańskich Pisarzy, którzy nosili szyldy, skandowali przed budynkiem na Manhattanie, gdzie NBCUniversal ogłaszał reklamodawcom swoją usługę przesyłania strumieniowego Peacock.

Około 11 500 scenarzystów filmowych i telewizyjnych reprezentowanych przez związek odłożyło swoje pióra i laptopy po tym, jak nie udało im się osiągnąć nowego kontraktu ze stowarzyszeniem branżowym reprezentującym hollywoodzkie studia i firmy produkcyjne.

Związek domaga się takich żądań, jak wyższa płaca minimalna, więcej scenarzystów na program i krótsze umowy na wyłączność – które, jak twierdzi, nie nadążają za boomem na treści napędzanym przez streaming.

„Jest za dużo pracy i za mało płacy” – powiedział protestujący Sean Crespo, 46-letni pisarz, którego zasługi obejmują dawny program TBS „Full Frontal With Samantha Bee”.

W zależności od tego, jak długo potrwa strajk, spór pracowniczy może mieć kaskadowy wpływ na produkcję telewizyjną i filmową, a usługi przesyłania strumieniowego są pod rosnącą presją ze strony Wall Street, aby pokazać rentowność.

Późna telewizja jako pierwsza odczuła spadek, podobnie jak podczas 100-dniowego strajku scenarzystów w 2007 roku.

Wszystkie wspaniałe nocne programy, w których obsadzili pisarze piszący monologi i dowcipy dla swoich gospodarzy, natychmiast ucichły. Programy NBC „The Tonight Show”, „Daily Show” w Comedy Central, „Jimmy Kimmel Live” w ABC, „The Late Show” w CBS i „Late Night” w NBC – wszystkie emitowane były przez cały tydzień.

NBC „Saturday Night Live” miał wyemitować nowy odcinek w sobotę, ale zamiast tego zostanie wyemitowany ponownie.

READ  BBC Premier League wypuszcza Gary'ego Linekera w załamaniu z powodu zawieszenia – Deadline

„Wszyscy, łącznie ze mną, mają nadzieję, że obie strony osiągną porozumienie. Ale nie sądzę, aby żądania scenarzystów były nierozsądne” – powiedział gospodarz Stephen Colbert w poniedziałkowym „Late Show”.

„Ten kraj wiele zawdzięcza związkom” – powiedział Colbert. „Związki są powodem, dla którego mamy weekendy i piątki TGI”.

Wśród protestujących we wtorek w Nowym Jorku byli dramaturg Tony Kushner („The Fablemans”) i twórca „Topsick” Danny Strong.

Wpływ strajku na scenariusze seriali i filmów będzie zauważalny dłużej. Jeśli strajk potrwa przez całe lato, jesienne programy telewizyjne mogą ulec zmianie. Tymczasem ci, którzy sfinalizowali scenariusze, mogą kontynuować zdjęcia.

Podczas strajku w 2007 roku nocni prezenterzy w końcu wrócili do nadawania i improwizowali w programach. Gospodarz „Tonight”, Jay Leno, rozgniewał kierownictwo WGA, kiedy zaczął pisać własne monologi.

Wieczorny program nigdy nie jest ciemny. „Cutfeld!” z Fox News Fox powiedział we wtorek, że będzie nadal emitował nowe odcinki z Gregiem Gutfeldem.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych, który reprezentuje studia i firmy produkcyjne, powiedział, że zaoferuje „hojny wzrost wynagrodzeń scenarzystów i poprawę pozostałości transmisji strumieniowej”.

Stowarzyszenie branżowe stwierdziło w oświadczeniu, że jest skłonne ulepszyć swoją ofertę, „ale nie było na to ochoty, biorąc pod uwagę liczbę innych propozycji, które wciąż są na stole, na które Gildia nadal naciska”.

Zamknięcie było powszechnie przewidywane od miesięcy. W zeszłym miesiącu pisarze głosowali przytłaczającą większością głosów za zatwierdzeniem strajku, z 98% poparciem członków. Pisarze twierdzą, że ich zarobki nie nadążają za inflacją, pokoje scenarzystów telewizyjnych skurczyły się tak bardzo, że stare obliczenia dotyczące tego, jak zarabiają ci, którzy pozostali, muszą zostać przerysowane..

Streaming eksplodował liczbą seriali i filmów produkowanych rocznie, co oznacza więcej możliwości pracy dla pisarzy. Ale pisarze twierdzą, że robią mniej niż kiedyś, kiedy pracują w trudniejszych warunkach. „Zachowanie firm stworzyło ekonomię koncertów w związkowej sile roboczej” – powiedział WGA.

READ  Pete Buttigieg mówi, że awarie Southwest nie są już „napędzane pogodą”

Związek domaga się wyższych wynagrodzeń dla przyszłych pisarzy. Dzieje się tak, ponieważ wielu płatników, którzy w przeszłości czerpali zyski z zaplecza – takich jak konsorcjum i międzynarodowe licencje – zostało w dużej mierze wycofanych wraz z początkiem transmisji strumieniowej.

Stowarzyszenie branżowe studiów powiedziało w poniedziałek, że głównymi punktami spornymi w umowie były tak zwane małe pokoje — gildia szuka minimalnej liczby pisarzy na pokój scenarzystów — oraz długość umów o pracę.

Gildia Scenarzystów twierdzi, że scenarzyści potrzebują większej elastyczności w terminach kontraktów na krótsze seriale niż kiedyś standardowy sezon nadawania ponad 20 odcinków. Starają się również o więcej ograniczeń dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji, co według scenarzystów może dać producentom skrót do zakończenia pracy pisarza WGA.

„Zrozum, że nasza walka to ta sama walka, która zbliża się do twojej dziedziny zawodowej: dewaluuje ludzki wysiłek, umiejętności i talent na rzecz automatyzacji i zysków” – powiedział scenarzysta i reżyser Justin Bateman.

Wiele studiów i firm produkcyjnych tnie koszty. The Walt Disney Company zwalnia 7000 miejsc pracy. Warner Bros. Discovery tnie koszty, aby zmniejszyć swoje zadłużenie. Netflix zakłócił wzrost wydatków.

W związku z długo oczekiwanym exodusem, scenarzyści rzucili się, by zdobyć scenariusze, a studia zajęły się przygotowaniem rurociągów do wydawania treści przynajmniej na krótki okres czasu. Ale straty dla lokalnych gospodarek mogą być znaczne. Szacuje się, że podczas ostatniego strajku Los Angeles straciło 2,1 miliarda dolarów produkcji gospodarczej.

David Zaslau, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, powiedział w zeszłym miesiącu, że „z biznesowego punktu widzenia zakładamy najgorsze”. „Jesteśmy gotowi. Wyprodukowaliśmy wiele treści.

Seriale zagraniczne mogą również wypełnić pewną pustkę. „Mamy ogromną platformę z nadchodzącymi programami i filmami z całego świata” — powiedział Ted Sarandos, jeden z dyrektorów generalnych Netflix, podczas rozmowy o zarobkach firmy w kwietniu.

READ  Yellen odbywa pierwszą podróż do Chin, szuka silniejszych więzi, gdy łańcuchy dostaw oddalają się od siebie

Strajk WGA może być dopiero początkiem. Zarówno kontrakty Directors Guild of America, jak i SAG-AFTRA wygasają w czerwcu. Niektóre z tych samych problemów związanych z modelem biznesowym transmisji strumieniowej będą uwzględniane w tych sesjach negocjacyjnych.

Związek Aktorów we wtorek zachęcał swoich członków do solidarnego przyłączenia się do strajku pisarzy. ___

Aron Ranen i David Bauder przyczynili się do powstania tego raportu.

___

Śledź scenarzystę filmowego AP Jake’a Coyle’a na Twitterze: http://twitter.com/jakecoyleAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *